Voorstelling Jonathan de Zeemeeuw

Lianne van NieuwkoopGroep 3, Groep 4

Vanmorgen zijn de groepen 3 en 4 van St. Bonifaciusschool naar de voorstelling Jonathan de Zeemeeuw geweest. Het was een voorstelling met veel humor. De jonge zeemeeuw Jonathan wilde de beste vlieger van de wereld worden en oefende zijn fabelachtige vliegtechnieken dag en nacht. Zijn vader, het hoofd van de meeuwenkolonie, stelde zijn prestigieuze vlieggedrag echter niet op prijs. Na een hevige botsing met Freek de Zeemeeuw werd Jonathan door zijn vader uit de meeuwenkolonie gezet. Er begon een lange, eenzame reis rond de wereld voor Jonathan. Pas toen hij Chang, de Blauwe Maanvogel ontmoette, bedacht hij zich en keerde hij terug naar de meeuwenkolonie. Jonathan kwam erachter dat hij niet de beste vlieger hoefde te zijn, maar dat hij vooral zichzelf wilde zijn. Het was een bijzondere voorstelling en de kinderen waren erg onder de indruk!