Groep 4 naar het Voorlinden Museum

Gisteren bracht groep 4 een bezoek aan het museum Voorlinden in Wassenaar. De groep werd in tweeën gedeeld en elke groep bezocht apart van elkaar een kunstwerk. Tijdens het bekijken van de kunstwerken werd de VTS-techniek toegepast. Door VTS worden de waargenomen observaties met elkaar gedeeld. Door ervaringen te delen, wordt er steeds meer in het kunstwerk gezien. Op deze manier leer je anders te kijken naar wat je ziet.

Het eerste kunstwerk was Bookshelf No.26. De kinderen mochten bij dit kunstwerk zelf aan de slag gaan met het versieren van hun eigen boek door middel van stoffen. Het tweede kunstwerk was de Swimming Pool. Bij dit kunstwerk liepen de kinderen eerst een rondje in stilte om het zwembad heen. Daarna deelden de kinderen hun ervaringen over wat zij zagen gebeuren bij dit kunstwerk. Het is mooi om te zien dat elk kind zijn of haar eigen ervaring durfde te delen.

Tot slot zijn we ook onder het zwembad geweest en hebben we elkaar vanaf bovenaf bewonderd. Het was een erg leuk en grappig beeld! Na deze kunstwerken heeft de begeleider ons ook nog wat andere kunstwerken laten zien in het museum. Daarna was het tijd om onze jassen te pakken en weer naar school te gaan.

Het was een erg leuke ochtend! Dank aan alle ouders die hebben gereden!