Beeldende vorming

Samen mooi onderwijs maken. Dat doen we heel graag op de St. Bonifaciusschool. Eind vorig schooljaar zijn we begonnen om onze beeldende vorming leerlijn (met o.a. tekenen en handvaardigheid) onder de loep te nemen.

Anjuli van Romondt begeleidt ons hierin. Zij is werkzaam op de Hogeschool Rotterdam. Met het team hebben we eerst een analyse gemaakt. Wat doen we wel? En wat missen we nog?

Dit jaar zal Anjuli een aantal voorbeeldlessen geven. Het doel hiervan is dat de leerkrachten inspiratie op doen voor hun eigen klas, maar ook om nog meer inzicht te krijgen. Na deze lessen evalueren we dit proces met het team, om daarna vervolgstappen te maken en om uiteindelijk tot een Boni-Leerlijn te komen.

Vrijdag heeft juffrouw Anjuli een beeldende les gegeven aan de groepen 1-2B, 4 en 6. De kinderen genoten intens van de lessen en aangeboden technieken.